Home > PODCAST > De fundamentele natuurkunde is één grote ontdekkingsreis – Podcast #3
Nederland,Amsterdam, 2015 Ivo van Vulpen. natuurkundige.Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica IHEF, UvA Foto: Bob Bronshoff
PODCAST

De fundamentele natuurkunde is één grote ontdekkingsreis – Podcast #3

De randen van de kennis opzoeken, zoals bergbeklimmers almaar hoger willen en ruimtereizigers almaar verder, daar houdt deeltjes-natuurkundige Ivo van Vulpen zich mee bezig. Zijn hang naar avontuur leeft Ivo uit in het zoeken naar het almaar kleinere. Hij is altijd op 'deeltjes-jacht' en daarmee ook bezig met het oplossen van de grote vragen van de wereld. En als je het hebt over praktische toepassingen? Dan komt Ivo met de nieuwe techniek voor het bestralen van tumoren met protonen om gezond weefsel te sparen, die óók voortkomt uit de fundamentele natuurkunde.

Luister hier naar het gesprek met deeltjes-fysicus Ivo van Vulpen, verbonden aan het NIKHEF, het Nationaal instituut voor subatomaire fysica:

Wil je onze podcast volgen? Abonneer je dan via iTunes, Stitcher of TuneIn of volg ons via Soundcloud. Heb je vragen, opmerkingen, tips of wil je laten weten wat je van de Wetenschap.nu-podcast vindt? Mail dan naar wetenschap.nu@gmail.com of laat een review achter op iTunes.

Karin van den Boogaert
Helpt wetenschappers hun verhalen breed te verspreiden en doet dat middels interviews voor de podcast van wetenschap.nu en media- en interviewtrainingen. Zij is mede-eigenaar van Science ON AIR en uitgever van wetenschap.nu.